Geoblog.pl    Arutsuru    Podróże    Deutschland 2009 :)    Wuppertal

Wuppertal

Niemcy
Niemcy, Wuppertal

Na zwiedzanie Wuppertal nie mieliśmy za dużo czasu ale i słyszeliśmy że tam za dużo do zwiedzania niema, poza jedną rzeczą, a dokładniej wiszącym tramwajem.
Działa jak normalny tramwaj z tą różnicą że zamiast torów, po całym mieście pobudowane są stalowe "rusztowania" połączone szyną pod którą podwieszony jest tramwaj. Rozwiązanie bardzo ciekawe gdyż nie trzeba się martwić o jakieś większe opóźnienia. Jednak sam pomysł takiego właśnie środka transportu nie wziął się znikąd, otorz przed II wojną światową miasto to było niebywale gęsto zabudowane, do tego stopnia że nie było możliwości zmieścić tam jeszcze torów tramwajowych lub chociażby wybudowania szerszych ulic, z tego właśnie powodu zdecydowano się na takie rozwiązanie.
Po bombardowaniu miasta podczas II Wojny Światowej taka gęstość zabudowy doprowadziła do ogromnej tragedii kiedy to walące się budynki zabiły tysiące ludz pozbawionych drogi ucieczki. Po wojnie miasto odbudowano, ale mając w pamięci tamte tragiczne wydarzenia, już nie tak gęsto jak to było wcześniej, mimo to nie zrezygnowano ze sprawnie działającego środka komunikacji.